Thailands Shopping!

Hejsan!
I onsdags landade vi i Thailand och hittils har det varit en lugn och trevlig vistelse. Det är ju regnperiod här just nu så det är inte strålande väder, men det regnar inte allt för mycket och jag föredrar det lite så här då värmen är mer hanterbar!
Vi var in till Hua Hin i går där vi bland annat besökte ett köpcenter. Dom hade en hel del butiker och "stånd" som sålde smink så självklart fick jag med mig lite små saker. Inte allt för många saker, mest för att jag inte hade tagt med mig så mycket pengar (hur dum får man vara...) och jag hade inte så lång tid på mig (jag är här med min pappa bröder och man som anser att en och en halv timme är gott om tid i ett köpcenter...).
'
Den lilla palletten köpte jag på Tesco Lotus (en mat affär som påminner lite om ICA MAxi: Dom har lite av varje) för 149 Bath (ca 37 kr). Väldigt fina färger som är ganska annorlunda mot dom rosa som jag redan har.
Den görna ögonskuggan och borsten kommer från ett Thailänskt märke som heter Gino McCray, borsten kostade 119 Bath (ca 29 kr) och ögonkuggan heter Nymph var på extrapris för 129 Barh (ca 32 kr). Ögonskuggan köpte jag för att den påminnde om MAC's Lucky Green som stod på min Köp-lista.
Den sista ögonskuggan kommer från Maybeline, jag hittade den inte på Maybellines .com sida men den fanns på den thailänska hemsidan. Där går dom under namnet Eye Studio Hypercosmos Trio. . Jag fick betala 199 Bath för den (ca 49 kr) vilket är helt okej! Färgen jag köpte heter Coppered Mars.
 
Jag köpte även två Color Tattoos från Maybelline: Edgy Emerald och Gold Rush. Jag betalde 299 Bath styck för dom (ca 74 kr). Inte mycket billigare än i Sverige men ändå lite!
 Det sista som jag har köpt är ett läpptint! Jag även det på Tesco Lotus och kostade mig 89 Bath (ca 22 kr). Det är ganska tjusigt faktiskt!
 
Jag längtar hem så jag får testa allt ordentligt! Det är inge vidare kul att sminka sig när man blir så varm och svettig. 
Jag hoppas att vi kommer iväg en sväng igen till så jag jag köpa lite mer saker, helst lite thailänska saker!


Kommentarer
Postat av: Henrietta

Alltid härligt med nytt smink!

Svar: Det är alltid lika kul!
Rebecca None

2014-06-16 @ 12:49:43
URL: http://ettass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: