My Mac Lipsticks w/ swatches

Hallå!
I dag har jag vart ledig så nu när jag har haft lite tid så bestämde jag g för att vsa mina MAC läppstift. 
Jag köpte mitt första läppstft från Mac när jag var i London och jag har sedan dess fått hop totalt sju stycken väldgt fina färger till min samling.
Så jag tänkte visa alla både sj'lva stiftet samt hur det ser ut på mig. Jag vill bara säga att de mörkare läppstiften brukar jag para ihop med en läppenna samt satta på med lite emr kärlek, dock fick det här gå an i dag då jag ville bli klar innan allt dagsljus försvann.
 
Så, först ut en gruppbild!
Från vänster till höger: Enchanted One, Faux, Brave, Giddy,Captive, Viva Glam III och Cyber
 
Först ut: Encanted one!
Enchanted One släppted nyligen i MAC's collection Alluring Aquatic, läppstiftet har en matt finish och beskrivs som en mellantonad neutral rosa.
Själv tycker jag att det är en väldigt bra nude färg som man kan matcha med många olka looks, så om du är sugen så skynda dig till ett ställe där dom säljer Mac innan det tar slut!
 
Nästa är Faux!
Faux har en satin finish och beskrivs som en dämpad lilarosa.
På mig är det lite som en "my lps but better"-color, jag använder den när jag inte känner för att ha någon färg med ändå vill de lite polished ut. 
 
Vidare till Brave!
Brave har även den en satin finish och beskrivs som en rosa-beige med vit pärlskimmer (?).
Den är väldigt lik Faux men på mig tycker jag själv att det blir en viss skillnad då med Faux blir det inte samma obvious- lipstick effect. Brave är lite mörkare helt enkelt!
 
Och sen så blev det Captive!
Captive beskrivs som en rosalila och även den har en satin finish.
Jag tycker att det här är en färg som är mörk men inte för mörk, utan den går att matchs med mycket utan att det blir allt för mycket eller för mycket av en kvälls look.
 
Sedan har vi Giddy!
 
Tyvärr kunde jag inte hitta den på den svenska MAC sidan så jag vet inte riktigt om den går att få tag i här i Sverige, men den beskrivs i alla fall som en ljusrosa med guld skimmer och det har en luster finish.
Det här läppstiftet använder jag när jag vill ha något enkelt och lite mer girly, ofta brukar jag ha rosa ögonskugga när jag änvender det. Det är inte för skimmrande vilket jag gillar och det glider lätt på läpparna.
 
Och nu till Viva Glam III!
Det här läppstiften ingår alltså I Viva Glam serien där hela intäckten från köper går till välgörenhet. Sjölva behålleren ser lite annorluna ut från de vanliga läppstften då det har bytt ut de silvriga till rött!
Viva Glam III har en matt finish och beskrivs som en dämpad brun/plommon färg. 
Jag älskar mörka färger så det här är verkligen en favorit, det är matt men jag tycker inte att det torkar ut mina läppar. Det sitter bra och ser ursnyggt ut!
 
Sist ut är mitt absoluta favorit läppstift: Cyber!
Cyber har en satin finish och beskrivs enkelt som en mörklila.
Jag bara ääälskar den här färgen! Den är väldigt speciell och kanske nte något som passar alla, men gillar man mörka färger så är den här toppen. Mitt mest väl använda läppstift från MAC!
 
Det var alla som jag har just nu! 
Nästa tänkbara köp skulle vara Rebel och Hang up, men för tillsället så ag har lite andra saker som jag vill köpa färg. Plus att jag har en massa andra läppstift som jag måste använde också.
 
 
Tack för besöket!
Hoppas att du kanske fick lite färg inspiration!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: