A Visit to Lush

Hallå!
Dom senaste dagarna har varit väldigt lugna: i helgen sov ag över hos min mamma eftersom min man skulle umgår med sin kompis hela helgen och den här veckan är jag heeeellltt ledig! Så det har blivit ett par lat dagar.
Men innan jag började lata mig så var jag en sväng till Lush! Jag hade en del saker som tagit slut så det känndes dags att inhandla lite nytt. Så här såg det ut i min påse när jag var klar:
Överst på min lista var en ny ansiktsrengöring och ansiktskräm:
Ansiktsrengöringen jag använde innan denna var Angels on Bare Skin, och den var lite för tuff på min känsliga hud så jag tänkte testa Ultra Blend som ska vara deras mest skonsamma rengöring.
Så här står det på deras hemsida: "Kanske den snällaste medlemmen i Lushfamiljen, en krämig rengöringsolja för alla hudtyper. Ultra Bland tar bort smuts,fett och smink från huden utan att påverka din hys naturliga skyddslager. Mandelolja och bivax ger en fet bas som binder smuts och olja och gör den enkel att torka bort med en fuktad bomullstuss. Rosenvatten och ros absolut hjälper mot rödflammig hy och lugnar och balanserar huden. Honung lugnar och återfuktar huden samtidigt som den är antiseptisk." 119/ kr 45 g eller 235/100 g
 
Jag behövde även en ansiktskräm. Först hade jag tänkt köpa Enzymion som jag fick ett prov av förra gången jag var hos Lush men den var tyvärr slut. Då föll valet på Celestial då det stod på burken att den var för känslig hud, dock borde jag nog ha kollat lite mer eftersom på deras hemsida står de att den är för torr hud. Just nu är jag inte helt nöjd med mitt val men jag ska nog testa den lte mer innan jag bestämmer mig helt. 
Så här skriver dom på sin hemsida: "Hjälp orolig, torr hud att bli änglalik genom att smörja ett jämt lager av Celestial i ansiktet dagligen. Den är gjord på lugnande ingredienser som även hjälper att bibehålla fukten i huden. Mandel innehåller mycket E-vitamin, som sägs vara bra för att skydda huden från skador, medan färsk orkidéextrakt återfuktar och lugnar." 205 kr/ 45 g
 
Efter det blev det faktiskt ett köp till min syster! Jag köpte själv Shine So Bright för ett par månader sen när mn toppar var helt urstyr. Så här skriver dom på sin hemsida: "Shine So Bright är lösningen för dina problem med kluvna toppar! Kokosolja, sheasmör och oliv olja vårdar torra slitna toppar medan neroli och grapefrukt ger fräsch doft till håret." 85 kr/10 g
 
Sist ut var två saker som jag inte annars brukar kunna köpa: en badbomd oh en bubbelbar! Vi har inge badkar i vår lägenheten så nu när jag skulle åka till mina mamma var jag bara tvungen att passa på!
 
Badbomben som jag valde var Think Pink: "Doften av tonka och rättvisemärkt  vanilj aboslut gör dig trygg och lugn. Den supernyttiga eteriskaoljan neroli gör sinnet lite gladare och allt packat i en rosarusig bomb gör att livet blir svårt att ta alltför tungt.I badbombens center ligger det söta små konfettihjärtan som bara väntar att få brusa fram i ditt badvatten. " 39 kr / st
 
Och bubbelbaren heter The Comforter: "Med sin bäriga och lugnande doft av svartvinbär och bergamott passar detta badskum till alla som gillar ta ett bad som lämnar en fräsch fruktig doft på huden. Den passar för både män som kvinnor." 79 kr / st (jag använde en fjärdedel till ett bad)
 
Om jag var tvungen att bara välja en skulle valet lätt falla på The Comforter, den luktade sååå underbart, det blev massor av bubblor och vattnet blev rosa.
 
Så det var hela mitt köp för denna gång! Tack för besöket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: