Leopard mönstrat i Lila och Vitt

God morgon!
Jag tänkte inviga min blogg med lite bilder på hur jag målade mna naglar igår kväll.
Jag valde att göra leopard mönstrat för första gången, men istället för att göra den klassiska färgställningen valde jag att måla med vit och lila. 
 
Jag har använt mig utav följande lack:
Isadora 600 Clear Base/Top Coat
Isadora 772 Purple Reign
Depend 031
Depend 399
 
Leoparnd mönstrat är väldigt enkelt att göra.
Du börjar som vanligt med ett base coat och sedan väljer du din grundfärg, i mtt fall blev det vitt. Måla två lager (eller ett om lacket är högpigmenterat) och låt de torka.
Måla sedan små prickar med den ljusare färger (i mitt fall Depend 399), fyra till fem stycken räcker. Jag använde mg utab et dotting tool men annars kan man ta en tandpetare eller något annat med en smal udd.
Måla sedan med den mörkare färgen (I mitt fall Isadora 772) antinge två prickar på var sidan av de ljusare prickarna eller som ett "C" runt pricken. 
Måla sedan lite små prckar med din mörkare färg för att fylla i de vita områdena.
Avsluta med top coat så är du klar!
 
 
Jag hoppas att ni gillar designen!
Tack för besöket!!


Kommentarer
Postat av: Maria

Nej vad snyggt!

Svar: Tack! :)
Rebecca None

2014-02-23 @ 17:52:47
URL: http://littlemissconsumer.com/
Postat av: Frida

Riktigt snyggt alltså! :)

Svar: Tack, jag blev ganska nöjd faktiskt :)
Rebecca None

2014-02-26 @ 07:38:14
URL: http://rockabillygirl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: