Mask of Magnaminty

Hejsan!
I morse använde jag det sista som fanns kvar i burken av Mask of Magnaminty från Lush som jag köpte för ungefär fem veckor sedan. I och med det så tänkte jag passa på och säga vad jag tyckte om den!

 
Denna produkt är en ansiktsmask som är framtagen för att motverka finnar, så härstår et på hemsidan om produkten:
"Den kan användas både på ansikte och rygg under problematiska tider – eller mer som en regelbunden underhållningsrutin. Vi har tillsatt malda adukibönor och frön från jättenattljus så att du kan välja att på ett snällt sätt skrubba ansiktet en stund för att ta bort död hud. Honung finns i för att återfukta men är också antiseptiskt. Slutligen har vi i pepparmynta för att stimulera blodcirkulationen och ge en svalkande känsla och tagetes och klorofyll för att vårda huden."
 
Först måste jag säga att jag har lite känslig hud och har reagerat (blivit röd, svidit,kliat osv) på en hel del olika ansiktmasker som jag har provat, men min hud verkade klara den här utan problem.
Så, min åsikt:
Jag verkligen gillar den här ansiktsmasken! Jag har använt den två gånger i veckan och har inte lika mycket problem med fnnar.Även om jag fortfrande får någon lite då och då, så är det inget gemfört mot vad jag fick tidgare. Den är verkligen uppiggande och doftar friskt. 
När den torkar blir den inte för stram och det känns inte för stelt. Den är ganska lätt att ta bort, det beror lite på hur tjockt lager som du lägger på. 
Huden känns verklgen ren efteråt och den känns inte torr eller liknande. 
 
Jag kommer absolut köpa en ny burk när jag kommer hem!
För 79 kr får du 125 g och för 169 kr får du 315 g.
 
Är det något du kännr dig sugen på att testa? Eller har du någon annan mask att rekomendera?


Kommentarer
Postat av: Annster

Det var riktigt gott :)

2014-06-19 @ 19:29:46
URL: http://annster.se
Postat av: SARA EMILIA'S mode & fotografi

Måste ju testa den där :D

2014-06-20 @ 22:15:46
URL: http://saraemilias.blo.gg
Postat av: SARA EMILIA'S mode & fotografi

Måste ju testa den där :D

Svar: Det borde du verkligen :)
Rebecca None

2014-06-20 @ 22:15:49
URL: http://saraemilias.blo.gg
Postat av: Nina

Den där masken är en klar favorit. Jag har också känslig hud och den funkar fint på mig med.


Svar: Kul att höra! :) Dom har så mycket bra grejer!
Rebecca None

2014-06-21 @ 17:17:08
URL: http://www.allsweetinlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: